Pavel Budský: S prodejem jsem začínal v stánku na turnaji

(Last Updated On: 5.3.2016)

P1050904

Dnes se opět podíváme na to, že baseballisté jsou nejen šikovní hráči, ale také živnostníci. Pavel Budský je nejen výborný hráč, ale také majitel obchodu s příznačným názvem Play-ball Budský, který najdete v Brně-Řečkovicích. Za Pavlem jsem se vypravil ještě na podzim a trochu jej vyzpovídal.

Jak dlouho funguje Play Ball Budský? A co Vás přimělo k otevření prodejny s baseballovým zbožím?

Od roku 1999. K otevření prodejny mě přiměl nedostatek baseballového zboží na českém trhu. A abychom jako klub měli možnost vybrat si a vyzkoušet zboží. Takto jsem vlastně začal. Na jednom turnaji v Brně jsem si postavil dočasný stánek. Mělo to celkem úspěch a tak jsem se rozhodl otevřít si celoroční prodejnu. Sdružuji se do takové skupiny prodejců s mým kamarádem Tomášem Vavrušou, jenž má prodejnu v Praze.

Obchod máte v domě rodičů Vaši manželky. Kdo Vám tedy pomáhá s prodejem?

Mám tady v klasických otevíracích hodinách prodavačku.

Jaké máte plány s obchodem po ukončení hráčské kariéry?

Je to složité. Prodej mi zatím pokryje náklady na provoz, zaměstnankyni, ale zatím mě neuživí a mám to spíše jako vedlejší příjem. V Brně jsou aktuálně tři obchody s baseballovým zbožím, což je trochu zbytečné. Navíc je trend, že si lidi vozí vybavení z USA, což mi přijde škoda, když si tovar u mě můžou vyzkoušet a mají na něj záruku.

Je mi jasné, že Vás limituje velikost prodejních prostor. Máte tedy nějaké vybrané značky, na které se specializujete?

Snažím se prodávat to nejlepší, co momentálně na trhu je. Proto mám v nabídce vesměs sortiment značek Louisville, Rawlings nebo KR3, což jsou špičky v oboru. Ale najdete u mě i jiné značky. Kromě hráčského vybavení mám v nabídce také vybavení pro hřiště. Když se otevíral stadion v Komárově, tak jsem jim dodal příslušenství jako pálkařskou klec, mety a jiné.

Dá se říct, že v Brně má každý tým svůj obchod, kam chodí nakupovat vybavení?

Kdysi to tak bylo, ale v poslední době se to trochu změnilo a jsem rád, že jak lidi z Techniky, tak i od Hrochů navštíví mou prodejnu.

Pojďme se podívat na Vaše zákazníky. Zajímalo by mě kdo tvoří větší procento Vašich zákazníků. Jestli je to spíše mládež nebo naopak dospělí?

Záleží od úhlu pohledu. Jednoznačně více nakoupí mládež. Dospělý naopak toho tolik nekoupí, ale na druhé straně kupuje spíše dražší zboží. Přesné statistiky nemám po ruce, ale když bychom se dívali čistě na počet prodaných kusů, tak vede dětské zboží.

Na jaké problémy narážíte při prodeji baseballového zboží?

Trochu nás v poslední době znevýhodňuje aktuální kurz amerického dolaru, který hodně ovlivnil naše ceny. Dalším problémem je, že se kolikrát nedostaneme k různým výprodejům, které jsou v USA a pak nám lidi říkají, že to tam viděli levněji. Bohužel já nemůžu prodávat pod nákupné ceny.

Vidím za Vami viset reprezentační dres a tak mě napadá, jestli je nějaký zájem o fan předměty?

Moc ne. Občas zajišťujeme výrobu a prodej fan předmětů na různých akcích, jako třeba Mistrovství Evropy a podobně. Zajímavostí je, že tady občas chodí nakupovat lidi od divadla. Hlavně baseballové pálky jako rekvizity. A pak taxikáři. Ti vždycky hodně zkoumají tu pálku a neřeší značky, ale spíše její pevnost. Jestli je lepší dřevěná nebo kovová. Poslední dobou se tady začali zastavovat i hráči frisbee, kterým vyhovuje jeden druh bot z naši nabídky.

Pavel Budský v obchodě

 

Prodejna

 

 

 

Ján Jabrocký

Czech and Slovak baseball journalist.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d blogerům se to líbí: