Hráči MLB se opřeli do New Era

(Last Updated On: 3.3.2019)

Hodně zajímavý článek vyšel koncem února v deníku Washington Post. Jeho autorem je reliever Washingtonu Nationals Sean Doolittle. Ten se ve velkém pustil do výrobce čepic New Era, která je dodavatelem čepic pro kluby MLB.

Problémem dle Doolittla je, že New Era se rozhodla převést výrobu čepic na Floridu. Ty se přitom dlouhé dekády vyráběly v Derby  v Buffalu ve státu New York. Jenže vedení společnosti se rozhodlo výrobu přesunout na Floridu. Společnost má totiž v rámci smlouvy s MLB podmíněno, že musí čepice vyrábět na území USA. Zároveň část výroby (která není součástí smluvní dohody) přesune do Asie, kde jsou náklady na platy zaměstnanců mnohem nižší. Také na Floridě by byla výroba svěřena nekvalifikovaným pracovníkům, čímž by New Era značně ušetřila na nákladech. 

Doolittle svůj článek podpořil také sérií tweetů, kde kromě jiného zmiňuje, že MLB již v minulosti zabránila tomu, aby se výroba značkového oblečení přesunula mimo USA. V roce 2017 například vedení soutěže zabránilo firmě Majestic, aby přesunula výrobu dresů z Pennsylvanie, díky čemu nezaniklo 600 pracovních míst.

Článek vzbudil velký zájem mezi fanoušky i hráči MLB. Někteří se již přidali k nadhazovači Washingtonu a postavili se na stranu zaměstnanců New Era. Jedným z nich je také Colin McHugh z Houstonu. Ten napsal: “Když jsem hrál na farmě, tak jsme s manželkou bydleli s ženou, jejíž rodina pracovala v továrně od jejích vzniku. Ukázala mi čepice z prvních let MLB New Era a byla tak hrdá na její spojení s baseballem. Stojím za pracovníky v Derby, NY.” 

Bude zajímavé sledovat, jak se tato situace vyvine. Jestli vyvinou hráči a veřejnost dostatečný tlak na vedení New Era a výroba čepic zůstane v New Yorku. K Doolittlovi se již nyní přidává mnoho fanoušků, kteří firmu kritizují, že od doby, kdy vyrábí fanouškovské čepice v Asii, tak se nemůžou spolehnout na velikost čepic. Mnohdy totiž neodpovídají tomu, na co jsou fanoušci z minulosti zvyklí. Někteří na svých twitterových účtech vyzývají, aby fandové přestali kupovat výrobky od této společnosti.

Ján Jabrocký

Czech and Slovak baseball journalist.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d blogerům se to líbí: